“Juvenaat staat beter op de kaart in Bergen op Zoom e.o.”
Gymnasium Juvenaat H. Hart in Bergen op Zoom vroeg onze begeleiding bij vernieuwing van de leerlingenwerving. Er was behoefte aan een frisse energie, strategie en mindset om meer leerlingen te laten kiezen voor het Juvenaat.
Leerkracht Tijmen Hendrickx is blij met de aanpak van Carpe Diem Communicatie. “De pluspunten van Carpe Diem Communicatie zijn de analytische aanpak van communicatie, de consistentie en de snelle, heldere terugkoppeling. Astrid en Annemarie hebben ons geleerd te denken in de interesses van basisscholieren uit groep 7 en 8 en hun ouders. Dat vereist omdenken en denken in beelden. We zijn ons er meer dan ooit van bewust dat we trots zijn op onze school en dat we dat gevoel niet bij onszelf moeten houden, maar juist moeten uitdragen naar buiten. Samen met Carpe Diem Communicatie hebben we daarvoor de kernboodschap geformuleerd van wat het Juvenaat is en waarom leerlingen zich hier zo thuis voelen. Dit verhaal vertellen we nu op allerlei manieren via allerlei media en middelen. Het wervingsverhaal is vernieuwend en zit goed in elkaar. We staan hierdoor beter op de kaart in Bergen op Zoom en omgeving.”
Dankzij de begeleiding van Carpe Diem Communicatie onderneemt het Juvenaat meer actie rondom externe communicatie in het algemeen en werving in het bijzonder. Tijmen Hendrickx: “We weten elkaar snel te vinden en pakken door wanneer dit kan. Hebben we een onderwerp of een invalshoek? Dan maken we het interessant genoeg zodat ook de pers het wil weten. Wat tof dat we die kansen creëren en krijgen.”